Conectare
Ultimele subiecte
Calendar
Cine este conectat?
În total sunt 61 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 61 Vizitatori :: 1 Motor de căutareNici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 296, Mier Oct 30, 2024 12:58 am
Parteneri
Ady.Biju br>
br>maria-fotomaria.blogspot.com
hmshop.wordpress.com
artizele.blogspot.com
miriamknittedstuff.blogspot
bratari magice
Shop/candles
art3lier.blogspot.com
cadouri-handmade.ro
carteacopiilor.ro
vicovia.ro
biosens.ro
bijuterii-eoti.blogspot.com
reginamaria.ro
organicbaby.ro
mastercosty.blogspot.com
magazinuldebrazi.ro
violenta in scoli
+3
sandy
Maria
mona_mami
7 participanți
Pagina 1 din 1
violenta in scoli
fetelor, am participat la prima sedinta cu parintii, la scoala unde frecventeaza cursurile Adela. printre subiectele abordate s-a discutat despre "violenta in scoli". a fost prezent si consilierul cabinetului de psihopedagogica, care a pus accent in principal pe faptul ca noi, ca parintii trebuie sa ne apropiem mult copilul, sa ne fie prieten.
sunt multe cauze care stau la baza cresterii numarului violentelor in scoli, printre care lipsa de comunicare idntre parinte si elev, educatia primita acasa, dar si lipsa de interes manifestata de parinti pentru problemele scolare. alte elemente favorizate sunt televizorul si internetul.
voi, fetele, mamici de copii, unii viitori scolari, ce parere aveti?
sunt multe cauze care stau la baza cresterii numarului violentelor in scoli, printre care lipsa de comunicare idntre parinte si elev, educatia primita acasa, dar si lipsa de interes manifestata de parinti pentru problemele scolare. alte elemente favorizate sunt televizorul si internetul.
voi, fetele, mamici de copii, unii viitori scolari, ce parere aveti?
mona_mami- Mamica cocheta
Re: violenta in scoli
Lideri mondiali la violenta scolara
Romania se afla pe primul loc intre 37 tari din lume privind numarul de profesori care au raportat acte de violenta ale elevilor in timpul orelor.
» In Romania 70% dintre tineri se tem sa se duca la ore din cauza actelor de huliganism, care, conform statisticilor, se petrec cel putin o data pe saptamana.
» O solutie pentru diminuarea cazurilor ar fi ca fiecare scoala sa aiba un psiholog scolar sau macar un medic scolar. Psihiatrii spun ca principala problema este lipsa comunicarii.
Conform unui studiu international efectuat de Organizatia Mondiala a Sanatatii in 37 de tari, Romania este nominalizata pe primele locuri la violenta in scoli.
Peste jumatate din profesorii romani raporteaza acte de huliganism la orele lor sau au nevoie de protectie pentru securitatea lor sau a altor elevi.
In cealalta parte a balantei se afla Olanda, cu 7%. Studiile au demonstrat ca cel putin unul din patru elevi de clasele VII-VIII se teme sa nu fie atacat sau sa devina victima violentei in scoli. Cel mai mare procent din acest punct de vedere se intalneste in Ungaria (75%), la scor strans aflandu-se Romania.
Aproape 70% din elevii romani se afla in aceasta situatie, ducandu-se cu teama la ore. Pe locul trei in topul insecuritatii scolare se afla filipinezii (60%). scolile din Danemarca si Singapore sunt cele mai sigure, deoarece, conform datelor, doar 6% din cursanti se tem de acest lucru, respectiv 8%. Germania si Statele Unite ale Americii se gasesc cu 22%, respectiv 26%.
Fenomen raspandit in lume
Potrivit altor studii, prevalenta acestui fenomen o reprezinta actele de huliganism care se produc cel putin o data pe saptamana. De exemplu, un studiu israelian a aratat ca aproape o treime din elevii care frecventeaza scoli elementare si licee si aproape un sfert din studentii aflati in unitatile superioare de invatamant considera violenta ca fiind o mare problema in scolile in care invata. Violenta in scoli este un fenomen care framanta toate societatile si ea se produce la toate scolile de diferite niveluri. Spectrul ei este extrem de larg manifestandu-se pe scara larga in relatia elevi-elevi pana la profesori-elevi.
Totusi cercetatorii au semnalat diferente intre modurile in care se manifesta aceste comportamente deviante in cele 37 de tari dar care sunt greu de explicat.
Pe de-o parte, fenomenul nu este legat de rata criminalitatii, a divorturilor sau de procentul minoritatilor etnice. Dar pe de alta parte aceste situatii sunt in conexiune cu indicatorii sociali, cum ar fi privarile economice, varsta, calitatea sistemului scolar etc.
De obicei profilul psihologic al celor care suporta acte de cruzime din partea colegilor este urmatorul: tinerii anxiosi, fara protectie, persoanele sensibile, tacute, care nu au nici macar un prieten bun in scoala. Totusi elevii agresivi isi manifesta deseori furia si asupra profesorilor sau parintilor. Conform unui studiu al profesorului Barry Nurcombe, de la Universitatea Queensland, numit "Prevalenta tulburarilor la copii si adolescenti", deseori tinerii cu probleme mintale de sanatate provin din familii sarace, cu o apreciere negativa despre sine, cu performante scolare slabe.
Adolescentii cu probleme de sanatate mintala sunt cuprinsi in rapoarte privind rata sinuciderilor sau consumatori de tigari, bauturi alcoolice sau droguri.
Batuti si injunghiati la scoala
Cazurile de evenimente negative la unitatile de invatamant sunt abundente in presa romaneasca, incepand cu cele mai putin grave pana la cele de o violenta maxima. Un profesor de psihologie este cercetat ca ar fi izbit cu capul de usa o eleva a Grupului scolar Economic Administrativ Piatra Neamt. "Eu am venit sa invat la scoala, nu sa fiu snopita in bataie", a declarat eleva batuta. O ancheta a Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a fost desfasurata in judetul Suceava despre cazul copilului care a murit dupa o bataie incasata in scoala de la doi elevi mai mari. Pe 25 mai a fost semnalat decesul elevului din clasa a VIII-a de la Grupul scolar Dumbraveni, dupa ce a fost batut de doi colegi mai mari. Un alt adolescent, din Galati, a fost adus la Spitalul de Urgenta dupa ce a fost batut de doi elevi chiar in fata scolii. Un alt caz a fost al celor trei elevi din clasa a IX-a cu profil tehnologic de la Liceul Solomon Halita din Sangeorz-Bai care au fost mutati disciplinar intr-o alta scoala pentru ca au ars catalogul clasei.
Din cauza notei la purtare ei vor fi declarati repetenti si vor fi nevoiti sa repete anul scolar. Alti doi elevi sunt cercetati de politistii timiseni pentru un act de terorism, dupa ce au anuntat amplasarea unei bombe la Liceul Teoretic din Periam.
Un tanar de 16 ani, elev in clasa a VII-a a scolii de Arte si Meserii "Sfantul Apostol Andrei" din Ploiesti, este cercetat de politisti dupa ce l-a injunghiat pe un alt elev de aceeasi varsta, in curtea scolii. Potrivit unui comunicat dat publicitatii de Inspectoratul scolar Judetean Prahova, incidentul s-a petrecut in pauza de la ora 11.00, din cauza unui conflict anterior, cei doi elevi implicati in acest incident fiind de mai multa vreme in atentia Politiei. Nu in ultimul rand, cazul fetei injunghiate de prietenul sau chiar in biroul directoarei de la scoala Centrala a creat un mare scandal in lumea invatamantului romanesc. Medicii psihiatri sunt de parere ca aceste acte de vandalism, terorism, huliganism au devenit un fenomen ingrijorator in Romania.
TOP
» Tari nominalizate
Studiul a fost efectuat de OMS impreuna cu Asociatia Mondiala de Psihiatrie, Asociatia Internationala de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului si asociatiile de profesionisti. El se intituleaza "Violenta scolara: epidemiologie, istoric si preventie". Tarile in ordine descrescatoare a ratei violentei scolare calculate in functie de raportarile profesorilor privind siguranta lor si a elevilor: Romania (50%), Kuweit, Iran, Columbia, Ungaria, Portugalia, Spania, Grecia, Slovenia, Belgia, Singapore, Islanda, Australia, Hong-Kong, Coreea, Norvegia Cipru, Republica Slovaca, Lituania etc. Ceea ce este absolut surprinzator este ca SUA se afla in aceasta nominalizare cu pana la 10%.
MEDICII PSIHIATRI» "Copilul bataus este un copil batut"
"Cred ca la nivelul fiecarei scoli ar trebui sa existe un psiholog scolar. Foarte putine unitati de invatamant au un astfel de specialist. Acesta ar functiona ca un consilier in anumite situatii si ar indruma copiii in functie de probleme, pentru consiliere psihologica, familiala sau de sanatate mintala. In primul rand este o problema de mentalitate, deoarece exista o intelegere disproportionata a libertatii si democratiei. Totusi, autoritatea si coercitia nu duc la scaderea gradului de violenta, ci doar ar putea sa stapaneasca fenomenul", ne-a declarat prof. dr. Mircea Tiberiu, presedintele Societatii Nationale de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania. "Principala problema in sistemul de invatamant romanesc este lipsa de comunicare. Cred ca trebuie sa atacam exact baza acestui rau, si anume sa invatam copilul sa comunice. Sa nu uitam ca si copilul invata prin imitare. Noi stim ca, aproape intotdeauna, copilul bataus este un copil batut. Alaturi de deficitul de abilitate de a comunica, in spatele cifrelor coplesitoare din raport se afla controlul redus al comportamentelor. Studiile epidemiologice sunt foarte scumpe, iar la noi in tara nu au fost efectuate pe probleme de sanatate mintala la copii si adolescenti. Studii internationale releva insa ca frecventa incidentei bolilor psihice la copil si adolescent in conditii psihosociale anormale este crescuta", ne-a declarat dr. Otilia Secara, medic psihiatru la Universitatea de Medicina Victor Babes Timisoara.
Paza cu firmele particulare, singura solutie?
Reducerea si chiar eliminarea actelor de violenta in scoli nu sunt obiective de neatins sau vorbe in vant. O solutie, dupa cum arata insasi realitatea, o constituie chiar asigurarea pazei cu ajutorul firmelor de paza particulare, al caror personal reuseste sa tina lucrurile sub control si sa impuna respect in randul elevilor care au apucaturi violente. Potrivit datelor societatii BGS, poate cea mai cunoscuta firma particulara de paza, implicata in programul "Unitatile de invatamant, obiectiv protejat de BGS", care a fost implementat deja in trei sectoare din Bucuresti, la cateva luni de la preluarea obiectivelor cazurile de violenta au disparut. Potrivit BGS, exista trei categorii de incidente, cu grade de risc de la 0 la 2, anume: grad 0 – talharii, violente, amenintare cu bomba, elevi luati la bataie de persoane straine, profesori amenintati, consum de droguri, spargeri pe timp de noapte grad 1 – persoane straine in incinta scolii, amenintari verbale intre elevi, acte de vandalism, distrugeri de bunuri, posesie de arme albe etc. grad 2 – elevi care fumeaza in scoli, elevi care chiulesc, comportamente verbale necivilizate, atitudini huliganice pe holuri etc.
La inceputul programului
La nivelul unitatilor scolare cu care au contracte, situatia se prezinta astfel: sectorul 1 (28 de unitati protejate) – 28 de cazuri in ianuarie-martie si apoi nici unul intre aprilie si iunie. Din cele 28 de cazuri, unul a fost de grad 0 (amenintare cu bomba) si 27 de grad 2 sectorul 3 (72 de unitati) – 43 de cazuri intre ianuarie-martie a.c., un caz de alarma falsa cu bomba in aprilie si apoi nici un caz in perioada mai-iunie; din cele 43 de cazuri, unul a fost de grad 0, opt de grad 1 si 34 de grad 2 sectorul 6 (29 de unitati) – 49 de cazuri in perioada ianuarie-martie a.c. (unul de grad 0, sase de grad 1 si 42 cu grad 2) si nici un caz in intervalul aprilie-iunie.
Cazurile de violenta au fost mai numeroase la inceputul programului, ulterior reducandu-se substantial, pana la disparitie. Concret, daca intre 15 si 28 februarie 2006 s-au raportat 320 de cazuri (28% de grad 0,20% de grad 1 si restul de grad 2), in aceeasi perioada a acestui an au fost doar sase cazuri si spre finele anului absolut nici unul.
Agentii BGS nu pot fi trecuti cu vederea. Majoritatea au o statura impresionanta, deci care impune respect, sunt imbracati in tricou cu insemnele companiei si pantaloni de uniforma de culoare inchisa si sunt dotati cu baston de cauciuc, spray iritant-lacrimogen, telefoane mobile, statii de emisie-receptie si mijloace de iluminare pe timp de noapte.
http://www.romanialibera.ro/a98981/lideri-mondiali-la-violenta-scolara.html
Romania se afla pe primul loc intre 37 tari din lume privind numarul de profesori care au raportat acte de violenta ale elevilor in timpul orelor.
» In Romania 70% dintre tineri se tem sa se duca la ore din cauza actelor de huliganism, care, conform statisticilor, se petrec cel putin o data pe saptamana.
» O solutie pentru diminuarea cazurilor ar fi ca fiecare scoala sa aiba un psiholog scolar sau macar un medic scolar. Psihiatrii spun ca principala problema este lipsa comunicarii.
Conform unui studiu international efectuat de Organizatia Mondiala a Sanatatii in 37 de tari, Romania este nominalizata pe primele locuri la violenta in scoli.
Peste jumatate din profesorii romani raporteaza acte de huliganism la orele lor sau au nevoie de protectie pentru securitatea lor sau a altor elevi.
In cealalta parte a balantei se afla Olanda, cu 7%. Studiile au demonstrat ca cel putin unul din patru elevi de clasele VII-VIII se teme sa nu fie atacat sau sa devina victima violentei in scoli. Cel mai mare procent din acest punct de vedere se intalneste in Ungaria (75%), la scor strans aflandu-se Romania.
Aproape 70% din elevii romani se afla in aceasta situatie, ducandu-se cu teama la ore. Pe locul trei in topul insecuritatii scolare se afla filipinezii (60%). scolile din Danemarca si Singapore sunt cele mai sigure, deoarece, conform datelor, doar 6% din cursanti se tem de acest lucru, respectiv 8%. Germania si Statele Unite ale Americii se gasesc cu 22%, respectiv 26%.
Fenomen raspandit in lume
Potrivit altor studii, prevalenta acestui fenomen o reprezinta actele de huliganism care se produc cel putin o data pe saptamana. De exemplu, un studiu israelian a aratat ca aproape o treime din elevii care frecventeaza scoli elementare si licee si aproape un sfert din studentii aflati in unitatile superioare de invatamant considera violenta ca fiind o mare problema in scolile in care invata. Violenta in scoli este un fenomen care framanta toate societatile si ea se produce la toate scolile de diferite niveluri. Spectrul ei este extrem de larg manifestandu-se pe scara larga in relatia elevi-elevi pana la profesori-elevi.
Totusi cercetatorii au semnalat diferente intre modurile in care se manifesta aceste comportamente deviante in cele 37 de tari dar care sunt greu de explicat.
Pe de-o parte, fenomenul nu este legat de rata criminalitatii, a divorturilor sau de procentul minoritatilor etnice. Dar pe de alta parte aceste situatii sunt in conexiune cu indicatorii sociali, cum ar fi privarile economice, varsta, calitatea sistemului scolar etc.
De obicei profilul psihologic al celor care suporta acte de cruzime din partea colegilor este urmatorul: tinerii anxiosi, fara protectie, persoanele sensibile, tacute, care nu au nici macar un prieten bun in scoala. Totusi elevii agresivi isi manifesta deseori furia si asupra profesorilor sau parintilor. Conform unui studiu al profesorului Barry Nurcombe, de la Universitatea Queensland, numit "Prevalenta tulburarilor la copii si adolescenti", deseori tinerii cu probleme mintale de sanatate provin din familii sarace, cu o apreciere negativa despre sine, cu performante scolare slabe.
Adolescentii cu probleme de sanatate mintala sunt cuprinsi in rapoarte privind rata sinuciderilor sau consumatori de tigari, bauturi alcoolice sau droguri.
Batuti si injunghiati la scoala
Cazurile de evenimente negative la unitatile de invatamant sunt abundente in presa romaneasca, incepand cu cele mai putin grave pana la cele de o violenta maxima. Un profesor de psihologie este cercetat ca ar fi izbit cu capul de usa o eleva a Grupului scolar Economic Administrativ Piatra Neamt. "Eu am venit sa invat la scoala, nu sa fiu snopita in bataie", a declarat eleva batuta. O ancheta a Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a fost desfasurata in judetul Suceava despre cazul copilului care a murit dupa o bataie incasata in scoala de la doi elevi mai mari. Pe 25 mai a fost semnalat decesul elevului din clasa a VIII-a de la Grupul scolar Dumbraveni, dupa ce a fost batut de doi colegi mai mari. Un alt adolescent, din Galati, a fost adus la Spitalul de Urgenta dupa ce a fost batut de doi elevi chiar in fata scolii. Un alt caz a fost al celor trei elevi din clasa a IX-a cu profil tehnologic de la Liceul Solomon Halita din Sangeorz-Bai care au fost mutati disciplinar intr-o alta scoala pentru ca au ars catalogul clasei.
Din cauza notei la purtare ei vor fi declarati repetenti si vor fi nevoiti sa repete anul scolar. Alti doi elevi sunt cercetati de politistii timiseni pentru un act de terorism, dupa ce au anuntat amplasarea unei bombe la Liceul Teoretic din Periam.
Un tanar de 16 ani, elev in clasa a VII-a a scolii de Arte si Meserii "Sfantul Apostol Andrei" din Ploiesti, este cercetat de politisti dupa ce l-a injunghiat pe un alt elev de aceeasi varsta, in curtea scolii. Potrivit unui comunicat dat publicitatii de Inspectoratul scolar Judetean Prahova, incidentul s-a petrecut in pauza de la ora 11.00, din cauza unui conflict anterior, cei doi elevi implicati in acest incident fiind de mai multa vreme in atentia Politiei. Nu in ultimul rand, cazul fetei injunghiate de prietenul sau chiar in biroul directoarei de la scoala Centrala a creat un mare scandal in lumea invatamantului romanesc. Medicii psihiatri sunt de parere ca aceste acte de vandalism, terorism, huliganism au devenit un fenomen ingrijorator in Romania.
TOP
» Tari nominalizate
Studiul a fost efectuat de OMS impreuna cu Asociatia Mondiala de Psihiatrie, Asociatia Internationala de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului si asociatiile de profesionisti. El se intituleaza "Violenta scolara: epidemiologie, istoric si preventie". Tarile in ordine descrescatoare a ratei violentei scolare calculate in functie de raportarile profesorilor privind siguranta lor si a elevilor: Romania (50%), Kuweit, Iran, Columbia, Ungaria, Portugalia, Spania, Grecia, Slovenia, Belgia, Singapore, Islanda, Australia, Hong-Kong, Coreea, Norvegia Cipru, Republica Slovaca, Lituania etc. Ceea ce este absolut surprinzator este ca SUA se afla in aceasta nominalizare cu pana la 10%.
MEDICII PSIHIATRI» "Copilul bataus este un copil batut"
"Cred ca la nivelul fiecarei scoli ar trebui sa existe un psiholog scolar. Foarte putine unitati de invatamant au un astfel de specialist. Acesta ar functiona ca un consilier in anumite situatii si ar indruma copiii in functie de probleme, pentru consiliere psihologica, familiala sau de sanatate mintala. In primul rand este o problema de mentalitate, deoarece exista o intelegere disproportionata a libertatii si democratiei. Totusi, autoritatea si coercitia nu duc la scaderea gradului de violenta, ci doar ar putea sa stapaneasca fenomenul", ne-a declarat prof. dr. Mircea Tiberiu, presedintele Societatii Nationale de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania. "Principala problema in sistemul de invatamant romanesc este lipsa de comunicare. Cred ca trebuie sa atacam exact baza acestui rau, si anume sa invatam copilul sa comunice. Sa nu uitam ca si copilul invata prin imitare. Noi stim ca, aproape intotdeauna, copilul bataus este un copil batut. Alaturi de deficitul de abilitate de a comunica, in spatele cifrelor coplesitoare din raport se afla controlul redus al comportamentelor. Studiile epidemiologice sunt foarte scumpe, iar la noi in tara nu au fost efectuate pe probleme de sanatate mintala la copii si adolescenti. Studii internationale releva insa ca frecventa incidentei bolilor psihice la copil si adolescent in conditii psihosociale anormale este crescuta", ne-a declarat dr. Otilia Secara, medic psihiatru la Universitatea de Medicina Victor Babes Timisoara.
Paza cu firmele particulare, singura solutie?
Reducerea si chiar eliminarea actelor de violenta in scoli nu sunt obiective de neatins sau vorbe in vant. O solutie, dupa cum arata insasi realitatea, o constituie chiar asigurarea pazei cu ajutorul firmelor de paza particulare, al caror personal reuseste sa tina lucrurile sub control si sa impuna respect in randul elevilor care au apucaturi violente. Potrivit datelor societatii BGS, poate cea mai cunoscuta firma particulara de paza, implicata in programul "Unitatile de invatamant, obiectiv protejat de BGS", care a fost implementat deja in trei sectoare din Bucuresti, la cateva luni de la preluarea obiectivelor cazurile de violenta au disparut. Potrivit BGS, exista trei categorii de incidente, cu grade de risc de la 0 la 2, anume: grad 0 – talharii, violente, amenintare cu bomba, elevi luati la bataie de persoane straine, profesori amenintati, consum de droguri, spargeri pe timp de noapte grad 1 – persoane straine in incinta scolii, amenintari verbale intre elevi, acte de vandalism, distrugeri de bunuri, posesie de arme albe etc. grad 2 – elevi care fumeaza in scoli, elevi care chiulesc, comportamente verbale necivilizate, atitudini huliganice pe holuri etc.
La inceputul programului
La nivelul unitatilor scolare cu care au contracte, situatia se prezinta astfel: sectorul 1 (28 de unitati protejate) – 28 de cazuri in ianuarie-martie si apoi nici unul intre aprilie si iunie. Din cele 28 de cazuri, unul a fost de grad 0 (amenintare cu bomba) si 27 de grad 2 sectorul 3 (72 de unitati) – 43 de cazuri intre ianuarie-martie a.c., un caz de alarma falsa cu bomba in aprilie si apoi nici un caz in perioada mai-iunie; din cele 43 de cazuri, unul a fost de grad 0, opt de grad 1 si 34 de grad 2 sectorul 6 (29 de unitati) – 49 de cazuri in perioada ianuarie-martie a.c. (unul de grad 0, sase de grad 1 si 42 cu grad 2) si nici un caz in intervalul aprilie-iunie.
Cazurile de violenta au fost mai numeroase la inceputul programului, ulterior reducandu-se substantial, pana la disparitie. Concret, daca intre 15 si 28 februarie 2006 s-au raportat 320 de cazuri (28% de grad 0,20% de grad 1 si restul de grad 2), in aceeasi perioada a acestui an au fost doar sase cazuri si spre finele anului absolut nici unul.
Agentii BGS nu pot fi trecuti cu vederea. Majoritatea au o statura impresionanta, deci care impune respect, sunt imbracati in tricou cu insemnele companiei si pantaloni de uniforma de culoare inchisa si sunt dotati cu baston de cauciuc, spray iritant-lacrimogen, telefoane mobile, statii de emisie-receptie si mijloace de iluminare pe timp de noapte.
http://www.romanialibera.ro/a98981/lideri-mondiali-la-violenta-scolara.html
mona_mami- Mamica cocheta
Re: violenta in scoli
Copilul agresor, de Irina Petrea
Violenţa este agresiunea comisă de o persoană sau mai multe (agresorul) împotriva unei alte persoane (victima) în scopul terorizării, umilirii, înfrângerii voinţei şi supunerii sale totale. Violenţa poate fi fizică (bătaie, lovire, îmbrâncire, rănire etc.), verbală (injurii, jigniri, reproşuri, urlete etc) sexuală, psihică/emoţională (critică ofensatoare, vânarea greşelilor, umilire sistematică, telefoane şi mesaje de ameninţare, urmărire, izolare, control excesiv, ameninţări, defăimare, ironie muşcătoare, sarcasm, maliţiozitate, şantaj emoţional).
Agresiunea, indiferent de formă, afectează climatul de la clasă, din şcoală şi perturbă întreg procesul de învăţământ.
Oricare ar fi tipul de agresiune pe care îl comite, obiectivul agresorului este de a-şi exercita controlul, puterea asupra victimei (şi, prin puterea exemplului, şi asupra celorlalţi din grup, mai puţin vulnerabili decât victima), să fie în centrul atenţiei, să capete notorietate şi, adesea, identitate şi recunoaştere (pe care nu ştie să le obăină altfel). De multe ori se întâmplă ca agresorul să fie, la rândul lui, o victimă a agresiunii exercitate de părinăi, familie, copii mai mari, profesori asupra lui, să sufere de o afecţiune psihică.
Oricare ar fi tipul de agresiune la care este supusă, victima se va simţi mereu ameninţată, izolată, neputincioasă, înfricoşată, vinovată de ceea ce i se întâmplă.
Agresorii-copii sunt, în general, mai mari şi pot fi atât fete, cât şi băieţi. Au abilităţi sociale reduse, empatie scăzută (sau inexistentă), o slabă conştiinţă de sine, capacitate redusă de gestionare a emoţiilor, complexe, sunt lipsiţi de competenţe, rol şi status, au o părere proastă despre ei. Se simt bine numai atunci când îşi exercită puterea de control asupra victimei. Sunt laşi şi nu îşi lansează atacurile asupra indivizilor pe care îi percep ca fiind puternici, înconjuraţi de prieteni (pe aceştia încearcă să-i manipuleze prin linguşire şi mici servicii), ci asupra celor mai slabi decât ei. Cu cât victima le face mai mult pe plac, se arată mai supusă, mai înfrântă, cu atât agresorii îşi vor exercita mai des şi mai violent controlul asupra ei. Rezistenţa îl enervează pe agresor, dar îl şi descumpăneşte. Se înconjoară adesea de o gaşcă de inşi care se tem de el, dar s-au aliat cu el ca să nu-i cadă victime şi să se bucure de putere.
De multe ori, părinţilor le vine foarte greu să creadă că micuţul lor se transformă la şcoală în teroristul de serviciu: insultă, batjocoreşte, şicanează, ameninţă, minte, manipulează copii şi cadre didactice, distruge lucrurile altor copii, vandalizează, bate, scuipă, bruschează, răspândeşte minciuni şi zvonuri maliţioase şi denigratoare la adresa altor copii, trimite mesaje şi dă telefoane de intimidare, jignitoare, uneori cu caracter rasist, fumează, consumă alcool şi forţează alţi colegi să facă la fel. Ceea ce trebuie să ştie ei este că, adesea, micul terorist este Dr. Jekyll şi Mr. Hyde: amabilitatea, politieţea şi drăgălăşenia sunt doar o mască sub care se ascunde adevărata sa personalitate – agresivă, malişioasă, manipulatoare, antisocială.
Alţi copii sunt agresivi şi acasă, şi la şcoală.
Ce anume îl determină pe copil să agreseze alţi copii?
• Este sau a fost supus repetat agresiunii.
• Are o relaţie disfuncţională cu tatăl/ mama sau ambii părinţi.
• Este victima abuzului sexual.
• Provine dintr-o familie dezorganizată, disfuncţională, marcată de violenţă domestică.
• Părinţii au divorţat.
• Tatăl/mama sau ambii părinți sunt plecați de acasă și copilul este nesupravegheat sau e neglijat ori abuzat de cei în grija cărora a fost lăsat.
• Este oaia neagră din familia lui şi ţapul ispăşitor.
• Are probleme în exprimarea verbală.
• Este martor, victimă sau complice la acte de cruzime, de sadism înfăptuite de alţii din jurul lui.
• A suferit o pierdere, traumatism, o schimbare majoră în viaţă.
• Este discriminat, izolat la şcoală, nepopular printre ceilalţi copii, i se face atmosferă proastă.
• Este umilit în mod frecvent de cadrele didactice.
• Este prea răsfăţat în familie, obişnuit să dea ordine.
• Este antrenat să fie violent, să bată, să lovească, să-şi impună punctul de vedere în forţă, părinţii neînţelegând diferenţa dintre autoapărare şi comportament violent,
• Are afecţiuni de natură psihică.
Ce să facem dacă copilul nostru e agresor?
• Discutaţi cu el să vă dăţi seama ce simte, ce nevoi nesatisfăcute are, cu ce probleme se confruntă.
• Discutaţi cu cadrele didactice. Luaţi imediat legătura cu şcoala şi manifestaţi-vă disponibilitatea de a coopera.
• Consiliere&terapie. Apelaţi la un adult sau la un frate/soră mai mare în care copilul are încredere dacă nu vă permiteţi un consiler/psiholog/terapeut. Un alt adult de încredere sau un frate/o soră mai mare cu care copilul are o relaţie bună, l-ar putea ajuta să îşi deschidă sufletul.
• Acordaţi-i atenţie, afecţiune, apreciere. Deseori, agresivitatea este doar un mod disperat prin care copilul ne atrage atenţia asupra nevoii sale acute de a primi atenţie, afecţiune şi apreciere.
• Nu încercaţi să-l pedepsiţi abuziv, cu bătaia, umilindu-l, jignindu-l - nu veţi face decât să-i realimentaţi sursa agresivităţii.
Atenţie! Copilul-agresor poate să fie expert în manipulare, vă poate păcăli şi, adesea, are dificultăţi în a-şi verbaliza şi controla emoţiile, în a empatiza şi a se relaţiona cu cei din jur. Masca de amabilitate şi bunăvoinţă îi cade ori de câte ori nu i se face pe plac, nu i se dă satisfacţie.
(extras din cartea Şi tu poţi fi Supernanny – cu copilul la şcoală de Irina Petrea)
Violenţa este agresiunea comisă de o persoană sau mai multe (agresorul) împotriva unei alte persoane (victima) în scopul terorizării, umilirii, înfrângerii voinţei şi supunerii sale totale. Violenţa poate fi fizică (bătaie, lovire, îmbrâncire, rănire etc.), verbală (injurii, jigniri, reproşuri, urlete etc) sexuală, psihică/emoţională (critică ofensatoare, vânarea greşelilor, umilire sistematică, telefoane şi mesaje de ameninţare, urmărire, izolare, control excesiv, ameninţări, defăimare, ironie muşcătoare, sarcasm, maliţiozitate, şantaj emoţional).
Agresiunea, indiferent de formă, afectează climatul de la clasă, din şcoală şi perturbă întreg procesul de învăţământ.
Oricare ar fi tipul de agresiune pe care îl comite, obiectivul agresorului este de a-şi exercita controlul, puterea asupra victimei (şi, prin puterea exemplului, şi asupra celorlalţi din grup, mai puţin vulnerabili decât victima), să fie în centrul atenţiei, să capete notorietate şi, adesea, identitate şi recunoaştere (pe care nu ştie să le obăină altfel). De multe ori se întâmplă ca agresorul să fie, la rândul lui, o victimă a agresiunii exercitate de părinăi, familie, copii mai mari, profesori asupra lui, să sufere de o afecţiune psihică.
Oricare ar fi tipul de agresiune la care este supusă, victima se va simţi mereu ameninţată, izolată, neputincioasă, înfricoşată, vinovată de ceea ce i se întâmplă.
Agresorii-copii sunt, în general, mai mari şi pot fi atât fete, cât şi băieţi. Au abilităţi sociale reduse, empatie scăzută (sau inexistentă), o slabă conştiinţă de sine, capacitate redusă de gestionare a emoţiilor, complexe, sunt lipsiţi de competenţe, rol şi status, au o părere proastă despre ei. Se simt bine numai atunci când îşi exercită puterea de control asupra victimei. Sunt laşi şi nu îşi lansează atacurile asupra indivizilor pe care îi percep ca fiind puternici, înconjuraţi de prieteni (pe aceştia încearcă să-i manipuleze prin linguşire şi mici servicii), ci asupra celor mai slabi decât ei. Cu cât victima le face mai mult pe plac, se arată mai supusă, mai înfrântă, cu atât agresorii îşi vor exercita mai des şi mai violent controlul asupra ei. Rezistenţa îl enervează pe agresor, dar îl şi descumpăneşte. Se înconjoară adesea de o gaşcă de inşi care se tem de el, dar s-au aliat cu el ca să nu-i cadă victime şi să se bucure de putere.
De multe ori, părinţilor le vine foarte greu să creadă că micuţul lor se transformă la şcoală în teroristul de serviciu: insultă, batjocoreşte, şicanează, ameninţă, minte, manipulează copii şi cadre didactice, distruge lucrurile altor copii, vandalizează, bate, scuipă, bruschează, răspândeşte minciuni şi zvonuri maliţioase şi denigratoare la adresa altor copii, trimite mesaje şi dă telefoane de intimidare, jignitoare, uneori cu caracter rasist, fumează, consumă alcool şi forţează alţi colegi să facă la fel. Ceea ce trebuie să ştie ei este că, adesea, micul terorist este Dr. Jekyll şi Mr. Hyde: amabilitatea, politieţea şi drăgălăşenia sunt doar o mască sub care se ascunde adevărata sa personalitate – agresivă, malişioasă, manipulatoare, antisocială.
Alţi copii sunt agresivi şi acasă, şi la şcoală.
Ce anume îl determină pe copil să agreseze alţi copii?
• Este sau a fost supus repetat agresiunii.
• Are o relaţie disfuncţională cu tatăl/ mama sau ambii părinţi.
• Este victima abuzului sexual.
• Provine dintr-o familie dezorganizată, disfuncţională, marcată de violenţă domestică.
• Părinţii au divorţat.
• Tatăl/mama sau ambii părinți sunt plecați de acasă și copilul este nesupravegheat sau e neglijat ori abuzat de cei în grija cărora a fost lăsat.
• Este oaia neagră din familia lui şi ţapul ispăşitor.
• Are probleme în exprimarea verbală.
• Este martor, victimă sau complice la acte de cruzime, de sadism înfăptuite de alţii din jurul lui.
• A suferit o pierdere, traumatism, o schimbare majoră în viaţă.
• Este discriminat, izolat la şcoală, nepopular printre ceilalţi copii, i se face atmosferă proastă.
• Este umilit în mod frecvent de cadrele didactice.
• Este prea răsfăţat în familie, obişnuit să dea ordine.
• Este antrenat să fie violent, să bată, să lovească, să-şi impună punctul de vedere în forţă, părinţii neînţelegând diferenţa dintre autoapărare şi comportament violent,
• Are afecţiuni de natură psihică.
Ce să facem dacă copilul nostru e agresor?
• Discutaţi cu el să vă dăţi seama ce simte, ce nevoi nesatisfăcute are, cu ce probleme se confruntă.
• Discutaţi cu cadrele didactice. Luaţi imediat legătura cu şcoala şi manifestaţi-vă disponibilitatea de a coopera.
• Consiliere&terapie. Apelaţi la un adult sau la un frate/soră mai mare în care copilul are încredere dacă nu vă permiteţi un consiler/psiholog/terapeut. Un alt adult de încredere sau un frate/o soră mai mare cu care copilul are o relaţie bună, l-ar putea ajuta să îşi deschidă sufletul.
• Acordaţi-i atenţie, afecţiune, apreciere. Deseori, agresivitatea este doar un mod disperat prin care copilul ne atrage atenţia asupra nevoii sale acute de a primi atenţie, afecţiune şi apreciere.
• Nu încercaţi să-l pedepsiţi abuziv, cu bătaia, umilindu-l, jignindu-l - nu veţi face decât să-i realimentaţi sursa agresivităţii.
Atenţie! Copilul-agresor poate să fie expert în manipulare, vă poate păcăli şi, adesea, are dificultăţi în a-şi verbaliza şi controla emoţiile, în a empatiza şi a se relaţiona cu cei din jur. Masca de amabilitate şi bunăvoinţă îi cade ori de câte ori nu i se face pe plac, nu i se dă satisfacţie.
(extras din cartea Şi tu poţi fi Supernanny – cu copilul la şcoală de Irina Petrea)
Maria- Administrator
Re: violenta in scoli
intr-adevar un subiect ce imi da fiori
sandy- Mamica cocheta
- Varsta : 40
Joburi/Distractii : mamica-acest fapt de a fi mamik
Re: violenta in scoli
pai la ce educatie primesc in primul rand de la parinti :bataie:
ne miram ? vad eu acum, ce mandri sunt majorotatea parintilor ca au copilasii batausi de mici ... inca se lauda , vai ce i-a dat la alalat :bataie: unde credeti ca vor ajunge cand vor fi mari acesti copilasi ?
ne miram ? vad eu acum, ce mandri sunt majorotatea parintilor ca au copilasii batausi de mici ... inca se lauda , vai ce i-a dat la alalat :bataie: unde credeti ca vor ajunge cand vor fi mari acesti copilasi ?
ari05- Mamica cocheta
- Varsta : 43
Re: violenta in scoli
ai dreptate Laura,,,multi parinti sunt mandri,,,vai ce batausi sunt copii lor,,ce injura ,,s.a.m.d.......in timp ce noi ii certam sa nu bata copii,,,asta e,,,ai nostri incaseaza,,,
sandy- Mamica cocheta
- Varsta : 40
Joburi/Distractii : mamica-acest fapt de a fi mamik
Re: violenta in scoli
ba eu chiar iam invatat sa nu se lase calcati in picioare :lim:
muraru raluca- Mamica cocheta
- Varsta : 48
Re: violenta in scoli
da,,,Raluca,,sunt mari,,dar asa cum este Cris,,nu-i pot spune bate-l si tu,,ii spun sa mi spuna indiferent cine da,,in el,,,fie si educatoarea,,nici nu stii ce sa-i mai inveti
sandy- Mamica cocheta
- Varsta : 40
Joburi/Distractii : mamica-acest fapt de a fi mamik
Re: violenta in scoli
ma gandesc cu groaza ca mai este putin si incepe scoala , cine stie cum va fi acolo , sunt copii mari care in general se leaga de copii mici si ii agreseaza verbal si fizic ,,,,, gabi este un copil bun si cuminte ,eu l-am invatat sa nu se bata cu copii sa nu dea in ei si acum sincer imi pare rau ,,,,,da in el si un bebe mic si el nu riposteaza .....
Re: violenta in scoli
sincer eu nici nu stiu cum e mai bine . pe fabi nu l-am invatat sa de-a inapoi si uneori ma gandesc ca e rau ..ca o sa stea sa i-a bataie .. ma gandesc ca violenta creeaza violenta dar sunt mici sa inteleaga cand sa de-a inapoi si cand nu ..cel putin ai mei
alinagherman- Mamica de cariera
- Varsta : 42
Re: violenta in scoli
Emai bine asa Adriana,tu l-ai invatat ce era corect,ai sa vezi ca venind vorba de autoaparare,va stii sa se protejeze!!ei se adapteaza repede!si cu siguranta va invata sa riposteze cand va fi cazul!
sandy- Mamica cocheta
- Varsta : 40
Joburi/Distractii : mamica-acest fapt de a fi mamik
Re: violenta in scoli
da sandy poate va fi asa, pentru ca il vad ca acum nu se apara deloc ...la scoala ma gandesc ca va fi altfel
Re: violenta in scoli
Asa a fost si Criss la inceput ,important e sa stii tu la timp si sa fie informata si dna invatatoare!!,,,daca aceasta va stii cum sa abordeze situatiile ivite,,vei vedea ca si "batausii"vor fi cumintiti!!
sandy- Mamica cocheta
- Varsta : 40
Joburi/Distractii : mamica-acest fapt de a fi mamik
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Sam Aug 17, 2019 5:12 pm Scris de DaNuTzA
» cum slabim?
Mier Sept 04, 2013 6:51 pm Scris de adriana
» Sarbatoritii lunii septembrie
Mier Sept 04, 2013 6:48 pm Scris de adriana
» Vizitatori - parerea voastra este importanta pentru noi!
Mier Sept 04, 2013 6:45 pm Scris de adriana
» Stirea zilei(3)
Mier Sept 04, 2013 6:44 pm Scris de adriana
» Ce ii lipseste forumului mamici cochete
Mier Sept 04, 2013 6:40 pm Scris de adriana
» Soacra -soacra poama acra..(3)
Mier Sept 04, 2013 6:39 pm Scris de adriana
» HOROSCOP ZILNIC
Mier Sept 04, 2013 2:00 pm Scris de anka9mai
» Cuvinte din 3 litere!
Mier Sept 04, 2013 3:44 am Scris de DaNuTzA